Профілактика шкідливих звичок

Тренінгове заняття «Так здоров’ю, Ні – залежностям!» (початкова ланка)

Мета: розширити уявлення дітей про здоровий спосіб життя і способи протистояння залежностям.

Заняття розпочиналось невеликою розповіддю про вплив шкідливих речовин на наш організм, зокрема на організм дитини (сигаретний дим, психотропні речовини, алкоголь).

Бесіда про те чому діти починають курити, про те, що штовхає людину до даного вибору такого способу життя.

Запитання до бесіди:

- Чому діти починають курити?

- Чи ви хочете швидше стати дорослими?

- Що означає бути дорослим?

- Вживати речовини, які негативно впливають на наш організм – це добре чи погано?

- Який має вигляд людина, яка має шкідливі звички?

Тут акцентуємо увагу на тому, що людина, яка має будь – яку залежність, втрачає волю, не контролює свою поведінку, і чим далі, тим більше руйнує своє життя, втрачає близьких людей.

- Чи подобається вам, якщо хтось вами керує, каже що ви повинні робити і не рахується з вашими бажаннями й думками.

Інсценізація: «Бути узалежненим».

Учні в парі розігрують сценку. Один грає залежність, інший – узалежненого, тобто людину, яка повністю під владою іншого, виконує все ,що той скаже.

Після розігрування відбувається обговорення про те, що відчували учні , коли грали ролі. Підводимо підсумок, що людині, яка знаходиться під владою залежності дуже важко, в неї нема власної думки, вона нічого не вирішує сама, лише виконує накази своєї «залежності». Обов’язково після закінчення сценки повідомляємо учням , що це була лише гра і вони просто виконували ролі. Таким чином повертаємо їх до звичайного їхнього стану (просто учня без будь – якої залежності).

Інсценізація «Скажи: «Ні!»

Діти розігрують сценки протистояння спокусам:

(попередньо інформуємо, про різні види відмов, звертаємо увагу на найкращий із варіантів – впевнену, наприклад : «Мені це непотрібно, я таким не захоплююсь», або «Мої батьки такого не дозволяють», «Мені таке не подобається, я не буду цього робити»).

- один з учнів пропонує іншим випити пива , пояснюючи, що це не шкодить здоров’ю, а навпаки дуже корисно;

- старший учень пропонує у туалеті закурити цигарку, стверджуючи, що той, хто курить впливовий і крутий;

- незнайомий дорослий пропонує щось прийняти, пояснюючи, що це підніме вам настрій.

Після розігрування кожної сценки наголошуємо, що відмова від будь – чого повинна звучати впевнено, але не агресивно.

Підсумок.

Оформлюємо малюнок - заклик до здорового способу життя без залежностей.

Для учнів старшої школи було проведено тренінгове заняття: «Твоє життя – твій вбір»

Мета: надати інформацію щодо найпоширеніших причин початку вживання НР підлітками, сформувати критичне ставлення до впливу оточення, розкрити негативні наслідки впливу НР життя та здоров’я людини.

Хід заняття

І. Інформаційне повідомлення.

НР – це речовини, вживання яких призводить до токсичного отруєння організму, впливає на свідомість і психічний стан людини, спричиняє звикання та залежність від їх вживання. До наркотичних речовин відносять алкоголь, тютюн, наркотики, деякі ліки, токсичні (тобто отруйні) леткі речовини, що містяться в побутовій хімії (клеї, бензині тощо).

Визначення причин початку вживання НР. Варіанти записуємо на дошці.

II.Перегляд відеоролику «Приречене дитинство», з подальшим обговоренням переглянутого.(Акцентуємо увагу підлітків на вигляд людей,які розповідають у відеоролику, на хід їх думок, погляд… Наголошуємо на тому, що у всіх цих людей був вибір ким бути, як влаштувати своє життя, чим займатись, і нажаль вони зробили такий вибір, який зруйнував їх життя. Все залежить перш за все від нас. Наводимо приклад з притчі про мудреця й його учня. Притча про метелика, якого в долонях тримав учень – це нібито символ нашого життя, яке ми тримаємо у своїх руках).

III.Заключна частина заняття – виготовлення колажу на тему: «Твоє життя – твій вибір».

/Files/images/trenngove_zanyattya/PB091690.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB121692.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB191727.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB201729.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB201730.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB201739 - копия.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB201740.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB201742.JPG/Files/images/trenngove_zanyattya/PB201743.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 2815

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.